Meditací proti bolesti

4. února 2015 v 14:58 | Ameline |  Techniky
To tak člověka někdy něco rozbolí. Zub, zvrnutý kotník, nebo prostě nadešla ona část měsíce. Zdá se, že člověk má jen dvě možnosti - přetrpět to anebo spolknout pilulku. Ani jedna není zvlášť dobrá.

Zjistila jsem, že napětí a úzkost tvoří někdy snad až 80% bolesti. Jde o důležité mechanismy, které nás chrání poraněnou část zatěžovat, mění krevní oběh do nouzového režimu a nutí nás situaci řešit. Což by bylo naprosto v pořádku, bohužel tento sebezáchovný mechanismus je přítomen i tehdy, kdy jsme ošetřeni, nehrozí nám vykrvácení a máme možnost se patřičně kurýrovat. Je to meditace, která pomůže. Tato technika také pomáhá proti zimě, vedru a jiným nepříjemným podmínkám, aniž by došlo k jejich vytěsnění. Není to o tom, bolest překonat, zatvrdit se a jít dál, ale naopak o tom si odpočinout, uvolnit se a dát si prostor pro tolik potřebnou regeneraci.

Zaměřte se na dech. Směřujte pozornost dovnitř. Bolest se bude hlásit o slovo. Ucítíte, jak jste napjatí, obzvláště v okolí postiženého místa. Uvolněte toto napětí. Dejte si na čas, není kam spěchat. (tohle samo o sobě je mimořádně účinné při menstruačních bolestech, protože tyto ponejvíce vycházejí z napětí - neochoty se poddat a nechat vše volně plynout. Díky tomuto postupu jsem se naučila nebránit a už s tím problémy nemívám).

Mělo by dojít k úlevě. Nicméně stále je zde bolestivé jádro. Popírání bolesti jen buduje napětí, vyčerpává a v konečném důsledku přinese bolesti ještě víc. Dovolte si bolest cítit. Prociťte ji. Je tam. Neohrožuje vás. Je to vlastně jen neškodný vjem, jako je třeba sladká chuť. Varuje vás, ale vy o nebezpečí už přeci víte. Přijmněte ji jako součást sebe. Mám dvě ruce, dvě nohy, bolest, krk a hlavu. Odeberete jí tímto sílu, kterou jí dává její odmítání. Bolesti se nevyhnete, ale trpět nemusíte.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Spiiiidy | E-mail | Web | 6. února 2015 v 11:02 | Reagovat

Ještě jsem přišel na jednu fajn věc, co se týče bolesti.

Jak se v jistých kruzích hodně propaguje sungazing, tak jsem několikrát zkoušel moongazing ( :D ) ...sice by někdo mohl namítnout, že díky rozkladnému působení měsíčního světla je to nebezpečné, ale...

... pokud člověka něco bolí, a Měsíc to umocňuje, tak není od věci zkusit několik minut napřímo čumět do Měsíce (nejlíp kolem úplňku, ale i se srpkem to jde). Měsíc tu bolest vyžene do extrému, "vybolí" se to a pak je klid.

Jsem zastánce extrémních opatření, no :-D

2 Ameline | Web | 6. února 2015 v 11:28 | Reagovat

Já jsem měsíční typ, vždycky na mě působil spíš konejšivě (tož ráček, víš jak). On měsíc zvyšuje citlivost, to je ale dost pravda. Takže vyžene prožívání na plný obrátky. A když takhle cíleně prožíváš, už se tomu nebráníš... a jsme doma. Dokonce má vliv na tělo, i když se na něj nekoukáš. Maminka dycky: O novu nechoď k zubaři, o úplňku k ženskýmu doktorovi, na ten si radši naplánuj rande :-D

Vzhledem k tomu, že mi zubař odjakživa vždycky jen prohlédne, případně zrentgenuje zuby a uznale pokývá hlavou, první část doložit nemůžu, ale rande při úplňku je fajn věc - akorát má tendence vyplavovat na povrch všechny emoce, což může být jak dobré, tak špatné

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama